Flyer, de ideale oplossing voor jouw marketing

Delen:

Flyer, de ideale oplossing voor jouw marketing

Je zou denken dat de flyer een verouderd middel is om nieuws te verspreiden. Aan de ene kant is dat ook waar. Tegenwoordig gebruiken bedrijven reclame op televisie of op internet om hun aanbiedingen, deals en ander nieuws te verspreiden. Er zijn niet veel ondernemingen meer die flyers gebruiken, terwijl die juist enorm onderschat worden. Veel mensen denken dat online marketingmiddelen voldoende zijn, maar een flyer kan nog steeds veel extra voordelen bieden. Het is een krachtig marketingmiddel omdat het op verschillende manieren kan worden ingezet en daardoor een enorm bereik heeft.

Het voordeel van een flyer is dat het zowel digitaal als op papier gebruikt kan worden. Welke vorm het meest geschikt is, hangt af van de situatie. Op plaatsen waar veel mensen fysiek aanwezig zijn, heeft een digitale versie weinig zin (tenzij iedereen op hun telefoon of achter een computerscherm zit). In zulke gevallen is een papieren versie handiger. Bovendien is het handig om je flyer direct als menukaart te gebruiken als je bijvoorbeeld een afhaalrestaurant hebt. Als je een speciale promotie van je bedrijf wilt adverteren, kun je de flyer ook dubbelzijdig afdrukken. Op de ene kant toon je dan de aanbieding en op de andere kant een aanmeldformulier. Zoals eerder beschreven, is een flyer dus veelzijdig inzetbaar.

Om de veelzijdigheid van dit product specifieker te benadrukken, geven we je hieronder de volgende voordelen: Ten eerste kan het dienen als aanvulling op je website voor technische productinformatie. Hier kun je specifieke informatie plaatsen over bepaalde diensten of producten die niet te vinden zijn op je website. Daarnaast fungeert het uiteraard als reclamefolder waarin je bijvoorbeeld aanbiedingen, deals of bonussen kunt promoten. Je kunt er bijvoorbeeld een spaarsysteem aan toevoegen. Zorg er in ieder geval voor dat het eenvoudig en overzichtelijk blijft. Als er te veel informatie op staat, verliest de lezer zijn aandacht en ben je potentiële klanten kwijt. Verder draagt je flyer bij aan het genereren van naamsbekendheid en het vormen van je imago. Het zet mensen aan het denken, vooral als je iets erop zet wat niemand verwacht. Zorg er dus voor dat je jezelf onderscheidt door het speciaal te houden.

Als je je flyer hebt ontworpen, is het nu tijd om hem in de praktijk te brengen. Dit kan via jouw website, zoals hierboven ook al vermeld staat. Hiermee biedt je meer informatie over een product of dienst. Daarnaast kan je jouw flyer geprint meenemen naar een zakelijke afspraak of bijeenkomst. Op deze manier versterk je niet alleen jouw actie, omdat mensen weten waar je het over hebt, maar verspreid je ook direct je flyer door deze uit te delen aan aanwezigen. Als je dit doet en je weet jezelf te onderscheiden van de rest, zal jouw flyer hetgeen zijn wat mensen zich zullen herinneren als ze terugdenken aan die bijeenkomst. Ten slotte is het ook mogelijk om jouw flyer te gebruiken als visitekaartje of te plaatsen als nieuwsbrief.